Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využití neurolingvistického programování u zaměstnanců státní služby
Beran, Tomáš ; Řepová, Helena (vedoucí práce) ; Trachta, Václav (oponent)
Teoretická část této bakalářské práce shrnuje nejdůležitější poznatky, o které se neurolingvistické programování opírá. Zároveň obsahuje popis vybraných technik. Cílem bakalářské práce je porovnání NLP s technikami uplatňovanými v praxi pro rozvoj měkkých dovedností inspektorů Státního úřadu pro jadernou bezpečnost. Tohoto cíle bylo dosaženo prostřednictvím nestrukturovaných rozhovorů a studiem poskytnutých interních dokumentů, pracovních materiálů a textů kurzů. Součástí práce je polostrukturovaný dotazník, doplněný o informace získané na základě nestrukturovaného rozhovoru s inspektory a další komunikace s nimi. V tomto dotazníku je zkoumán názor inspektorů na vzdělávání v měkkých dovednostech, neurolingvistickém programování a zájem o další vzdělávání v těchto oblastech.
Aplikovaná kognitivně-behaviorální analýza jako účinný nástroj pro rozvoj komunikačních dovedností a řešení problémového chování u dospívajících s diagnostikovaným Aspergerovým syndromem
Spilka, Ivo ; Šiška, Jan (oponent) ; Valešová Malecová, Barbara (oponent)
Tato rigorózní práce se zabývá problematikou práce s dospívajícími, u kterých byl diagnostikován Aspergerův syndrom. Na základě implementace vlastního rozvojového projektu potvrzuje efektivitu využití kognitivně behaviorálních technik při sociálním učení, nácviku komunikačních dovedností a také při řešení problémového chování. Představuje i další možnosti, jak jejich účinky zintenzivnit - zejména prostřednictvím aplikace principů Kaizen a některých technik neurolingvistického programování. Teoretickými východisky práce jsou principy strukturovaného učení, aplikovaná behaviorální analýza resp. nástroje kognitivně behaviorální terapie, Kirkpatrickův čtyřstupňový model, měření účinnosti výchovných a vzdělávacích procesů se záběrem především na třetí stupeň, tj. změnu chování cílové skupiny, a principu Kaizen, coby producenta velkých změn prostřednictvím pravidelně realizovaných malých pokroků, který se zatím využívá zejména pro neustálé zlepšování v industriální sféře. Účinnost vlastního projektu je prokázána 360o zpětnou vazbou, postavenou na kompetenčním modelu jednoho gymnázia, které integruje studenty s poruchami autistického spektra.
Aplikovaná kognitivně-behaviorální analýza jako účinný nástroj pro rozvoj komunikačních dovedností a řešení problémového chování u dospívajících s diagnostikovaným Aspergerovým syndromem
Spilka, Ivo ; Šiška, Jan (oponent)
Tato rigorózní práce se zabývá problematikou práce s dospívajícími, u kterých byl diagnostikován Aspergerův syndrom. Na základě implementace vlastního rozvojového projektu potvrzuje efektivitu využití kognitivně behaviorálních technik při sociálním učení, nácviku komunikačních dovedností a také při řešení problémového chování. Představuje i další možnosti, jak jejich účinky zintenzivnit - zejména prostřednictvím aplikace principů Kaizen a některých technik neurolingvistického programování. Teoretickými východisky práce jsou principy strukturovaného učení, aplikovaná behaviorální analýza resp. nástroje kognitivně behaviorální terapie, Kirkpatrickův čtyřstupňový model, měření účinnosti výchovných a vzdělávacích procesů se záběrem především na třetí stupeň, tj. změnu chování cílové skupiny, a principu Kaizen, coby producenta velkých změn prostřednictvím pravidelně realizovaných malých pokroků, který se zatím využívá zejména pro neustálé zlepšování v industriální sféře. Účinnost vlastního projektu je prokázána 360o zpětnou vazbou, postavenou na kompetenčním modelu jednoho gymnázia, které integruje studenty s poruchami autistického spektra.
Jazyk a informace: Význam v době počítačů
Valeš, Miroslav ; Rosický, Antonín (vedoucí práce) ; Sigmund, Tomáš (oponent)
Jedním z pro člověka nejvýznamějších prostředků je jazyk. Jednak umožňuje komunikaci a koordinování činností s ostatními jedinci, ale stejně tak jen na personální úrovni funguje jako nástroj pro porozumění a uchopení vnější reality, jež jedince obklopuje. Tato práce popisuje vztah člověka a informací prezentovanými jazykem, a za použití nejvýznamějších témat dotýkajících se kognitivních, systémových či například filosofických věd vytváří ucelený rámec vhodný k vytvoření uplatnitelnějšího pohledu na věc. Vlastní obsah práce tak zabírá především témata důležitá primárně z hlediska personálního významu a konkrétně reflektuje zásadní myšlenky aplikace, přínosů a závislosti mezi člověkem a jazykem. Závěr je pak věnován zhodnocení a vyvození vhodnějších přístupů v kontextu současné, moderní doby.
Současné trendy ve vzdělávání manažerů
Dobruská, Iva ; Hiršová, Miloslava (vedoucí práce) ; Syrovátka, Oldřich (oponent)
Diplomová práce mapuje vývoj v oblasti vzdělávání manažerů s ohledem na současné trendy ve vzdělávacích programech v ČR a v zahraničí. Součástí teoretické práce je pilotní studie zaměřená na poptávku po vzdělávacích a rozvojových programech výzkumného vzorku manažerů a zároveň analýza nabídky vzorku vzdělávacích organizací na území hlavního města Prahy. Dle získaných informací byly poté vyvozeny závěry a doporučení pro úpravu studijních programů na FM VŠE.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.